Zavolejte nám +420 721 249 083

Pracujeme

Našim klientům se věnujeme individuálně nebo v malých skupinkách. Současně nabízíme i terénní péči seniorům, kdy společně pracujeme v jejich domácím prostředí.

Všechny cesty zaručují osobní přístup a plnou péči. Při naší práci využíváme dynamickou diagnostiku která nám pomáhá průběžně zjišťovat pokroky a posun u každého z klientů. Zároveň z ní čerpáme při volbě vhodné intervence, tedy metody, se kterou budeme pracovat. Na našich setkáních se snažíme vytvořit přátelskou a pozitivní atmosféru plnou zábavy i učení.

Naše metody

Stimulační program MAXÍK

Vstup dítěte do školy je důležité období. Z dítěte se stává školák, už je více než dříve zapojeno do institucí mimo rodinu. Dítě se bude muset naučit cíleně pracovat, poslouchat,
soustředit se a plnit zadané úkoly. V novém prostředí se bude muset spoléhat samo na sebe. Proto je jeho příprava na školu v klidném a podmětném prostředí důležitá.

V patnácti lekcích se s dětmi společně zaměříme na všechny činnosti a oblasti, které jsou důležité pro nástup do základní školy a osvojení si čtení či psaní. Budeme pracovat individuálně nebo v malých skupinách, max. o čtyřech dětech.

Stimulace funkcí, které zajišťují získávání informací, jejich pochopení, zpracování, zapamatování a vybavení.

  • funkce percepční – smyslové vnímání: zrakové, sluchové, prostorové
  • funkce kognitivní – poznávací: schopnost koncentrace pozornosti, paměť, myšlení,
  • řeč a matematické představy
  • funkce motorické – pohybové: jemná a hrubá motorika ruky, očních pohybů a mluvidel
  • funkce motorické koordinace – souhry pohybů a rytmicity
  • funkce senzomotorické – propojení percepčních, poznávacích, motorických funkcí

Percepční a motorické oslabení ve školní praxi

Tento diagnostický a nápravný program vychází z nezralostí centrálního nervového systému. Liší se od klasických reedukací v tom, že systém nápravy nestojí na principu čtení, psaní a počítání, ale na vytváření, rozvoji, posilování a propojení funkcí smyslových, kognitivních a motorických. Forma cvičení zdánlivě s problémem nesouvisí, ale zadané činnosti jsou velmi přesně cílené, mají význam právě v aktuální situaci a řeší problém, který v tuto chvíli nejvíce trápí.

Program je vhodný pro děti s diagnózou specifické poruchy učení, ADD, ADHD, dospělé osoby s SPU, po mozkové příhodě, autonehodě, atp.

Program podporuje a rozvíjí:

  • zrakové a sluchové vnímání
  • vzájemné propojení smyslového vnímání (intermodalitu)
  • vnímání časového sledu (serialitu)
  • hrubou a jemnou motoriku, grafomotoriku
  • řeč a komunikaci
  • prostorovou orientaci
  • koncentraci pozornosti

Kuprev

Primárně preventivní program KUPREV je určen pro děti od čtyř do osmi let věku.

  • používá se u dětí s ADHD/ADD, vývojovou dysfázií, autismem, mentální retardací, neurotickými obtížemi, smyslovým postižením, u romských dětí, u dětí v dětských domovech, u dětí z národnostně smíšených manželství
  • program upevňuje vazbu mezi rodičem a dítětem, je zaměřen na upevnění orientace osobou, místem a časem, vštěpuje dítěti základy slušného chování
  • zkvalitňuje se orientace sociální a informační
  • usnadňuje vstup do základní školy
  • KUPREV je "párový" program, těžiště programu je v domácí práci, kdy pracuje rodič (případně jiná dospělá osoba) s dítětem pod vedením odborníka - konzultace jsou dle potřeby 1x týdně až 1x měsíčně - významně tedy posiluje přirozené vazby v rodině
  • dítě si zlepšuje komunikační dovednosti a řešení problémových sociálních situací
  • dítě získává potřebnou osobní jistotu, pozitivní vztah ke vzdělávání a radostný pohled na svět

Feursteinovo
instrumentální
obohacování

Tato metoda rozvíjí celou strukturu mentálních funkcí, zejména řeč, představivost, pozornost, soustředěnost, paměť, zrak, hmat, logické uvažování, komunikace, emoce, empatie, smyslové vnímání, schopnost učit se a nalézt chybu. Je šetrná k dítěti, respektuje jeho aktuální stav, ze kterého také vychází. Rozvíjí verbální schopnosti. Pracuje se zde se zkušenostmi samotných klientů. Vše se snažíme převádět do reálného života tak, aby to bylo klientům co nejblíže. Zde se cílí na děti a žáky s poruchami autistického spektra, ADHD, specifickými poruchami učení, ale pro každého dítěte, jehož vývoj chceme podpořit. Využívá se též ke kognitivnímu tréninku seniorů a u dospělých po mozkových příhodách či úrazech.

Zaměření pozornosti na tři zdroje učení:

  • osahat rukama
  • nakreslit
  • vyhledat tvar